Facebook, de nieuwe eigenaar van het zeer populaire WhatsApp, heeft aangegeven een bel functie in te bouwen in de populaire chat dienst. Dit zou betekenen dat na alle berichten ook alle belletje over internet gaan binnenkort. Hierdoor zouden providers ontzettend veel inkomsten van bellers kwijt raken. Toch zijn de beste mobiele telefoon providers hierop voor bereid.
Wat doen de beste mobiele providers er tegen?
De drie grootste providers, de gene met een eigen netwerk, denken er niet allemaal het zelfde over. T-mobile zei hier het volgende over: ‘Consumenten kiezen op dit moment nog steeds voor de betrouwbaarheid en kwaliteit van reguliere spraakgesprekken. Ook de privacy (zeker na de voorgenomen overname van WhatsApp door Facebook) speelt natuurlijk een rol en zal door consumenten in overweging worden genomen bij hun communicatiekeuze’. KPN en Vodafone gooien het op een andere boeg. Beide grote providers melden dat ze dit al eerder hebben zien aan komen en dat ze nu geen problemen voorzien. Ze hebben al hun abonnementen al aangepast en internet als basis gemaakt. KPN meld ook nog eens niet ongerust te zijn over extra belasting op het netwerk door het internet. Dit omdat ze veel hebben geïnvesteerd afgelopen paar jaar.
Wat betekend dit voor u?
Voor u veranderd er niet veel. Eventueel moet binnenkort de omschakeling worden gemaakt naar over internet bellen maar dit zal weinig problemen opleveren voor de gemiddelde WhatsApp gebruiker. Daarbij blijft het ook altijd mogelijk om normaal te bellen. Dit gaat ook zeker niet snel veranderen omdat nog lang niet alle mensen een geschikte telefoon hebben. De beste mobiele providers blijven dan ook gewoon bellen aanbieden in hun abonnementen.
>de beste mobiele telefoon providers