Telefoon providers vergelijken op bereikbaarheid

Telefoon providers vergelijken op bereikbaarheidHet is raadzaam telefoon providers te vergelijken op bereikbaarheid. Hierdoor kunnen problemen in de toekomst sneller worden opgelost.

Beste telefoon provider voor klanten

KPN is de mobiele provider met de beste klantenservice. Dit komt omdat KPN altijd paraat staat voor haar klanten. De telefoon provider heeft meerdere contact mogelijkheden. KPN heeft als enige telefoon provider een telefonische klantenservice die 24 uur per dag bereikbaar is. Andere telefoon providers hebben dit niet, hierdoor is KPN in combinatie met lage wachttijd de beste telefoon provider met klantenservice van alle providers.

Telefoon providers vergelijken op klantenservice

De klantenservice van een telefoon provider is belangrijk. Als je een vraag of een probleem hebt is het belangrijk dat dit snel is opgelost. Door de komst van verschillende media zoals Twitter en Facebook is het klanten contact ook anders geworden. Telefoon providers hebben een speciaal social media team die vragen op social media beantwoordt.

Bereikbaarheid van telefoon providers

Hieronder is een overzicht van de verschillende contact mogelijkheden per telefoon provider

Forums Facebook Twitter Telefoon Email Chat

Telefoon providers maken een keuze tussen de chat functie en de email functie, dit kan je hierboven duidelijk zien. Robin Mobile biedt als enige telefoon provider de optie voor chat en email. Echter biedt Robin Mobile minder contact mogelijkheden dan andere providers. Youfone en Ben hebben de minste bereikbaarheid.

Ben biedt echter enkel contact via de email voor bestaande klanten. Een voordeel van minder contact mogelijkheden is dat hierdoor bespaard kan worden op kosten, echter zal de drukte per mogelijkheid wel meer worden.

Voordelen

Social media bij telefoon providersHet grootste voordeel van veel contact mogelijkheden is dat je contact kun opnemen op de manier die je wilt. KPN is 24 uur per dag bereikbaar via de telefoon. Het nadeel is dat niet alle vragen op één manier gesteld kunnen worden. Een vraag over betalingen zal worden doorverwezen naar de telefonische of email afdeling.

Bereikbaarheid bij telefoon providers vergelijken

Over het algemeen zullen jongeren sneller contact nemen met telefoon providers via social media zoals Facebook en Twitter. Hoewel Twitter praktisch is, heeft het ook een klein nadeel. Iedereen kan de originele vraag zien, enkel via privé berichten is dit af te sluiten. Het social media team bij telefoon providers reageert wel in de zelfde context en vaak met humor.

Ouderen zullen eerder contact opnemen via email of via de telefoon. Telefonisch contact is vaak persoonlijker, hoewel het vervelend kan zijn vaak doorgestuurd te worden, is het antwoordt vaak specifieker. Het vergelijken van telefoon providers op de bereikbaarheid kan daarom problemen voorkomen.

Nieuwe contact mogelijkheden bij telefoon providers

Telefoon providers proberen altijd nieuwe contact mogelijkheden te bedenken. In 2014 was de trend een chat functie aan te bieden op de website, dit heeft als voordeel dat de wachttijd zeer kort is, vaak onder 1 minuut. Echter moet de consument wel online blijven tijdens het chatten. Email, in tegenstelling tot de chat functie heeft als voordeel dat dieper op het probleem kan worden in gegaan. Hoewel de response tijd langer is dan bij chat, is email gedetailleerder dan de chat functie.

Beste manier van contact bij telefoon providers

De beste manier van contact voor korte en onpersoonlijke vragen is via Twitter, Facebook of het Forum. Bij deze contact vormen is de response tijd laag en er kan doorverwezen worden naar andere webpagina’s voor een diepgaand antwoordt. Op het forum helpen klanten elkaar door kennis te delen, hierdoor is dit een goede bron voor vragen.

Grote vragen, met name vragen over betalingen kunnen het beste via de telefoon worden gesteld. Dit is veiliger en sneller, wijzigingen zullen vaak gelijk worden doorgevoerd waarbij een wijzing via social media meestal een aantal uur duurt. Daarnaast worden vervolg vragen op social media altijd door een andere medewerker beantwoordt. Fout beantwoorde vragen kunnen veel reputatie schade veroorzaken via social media maar telefoon providers kunnen via social media goed inspelen op trends.

Kevin Mol

UX-Designer Kevin Mol
Kevin Mol werkt al ruim 5 jaar bij bestemobieleproviders.nl. Sinds dag 1 is hij bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de website. Hij wil weten waar bezoekers echt naar opzoek zijn & hoe je de bezoekers het beste kunt helpen om de beste provider te vinden
Lees meer over

Andere bezoekers bekeken ook:

28 oktober 2019
5G, de 5e generatie van mobiel internet
In 2020 staat de uitrol van het 5G netwerk op de planning. Dit supersnelle netwerk...
Lees het volledige artikel
20 december 2018
Huawei & 5G van providers
Huawei maakt buiten telefoons ook netwerk apparatuur, de VS en Australie denken dat in deze...
Lees het volledige artikel

Meer over: