Zoals vorige week vermeld gaan we op deze website een test doen. We gaan alle mobiele telefoon providers testen en 1 voor 1 reviewen. Op deze manier kunt u de beste mobiele provider uitkiezen op basis van de klantenservice. Deze week is Vodafone aan de beurt. We gaan kijken of Vodafone de beste mobiele provider 2014 kan worden.
Beste mobiele providers, bellen.
Een belangrijk aspect van de klantenservice van een mobiele telefoon provider is dat deze telefonisch bereikbaar is. Bij Vodafone is dit ook zo en daarom hebben we de proef op de som genomen en de desbetreffende provider opgebeld. Eerst waren we, na lange tijd wachten, eerlijk tegen de mevrouw die we aan de lijn kregen. We vertelde dat we een test deden om te kijken welke telefoon providers het beste zijn. Hier werd echter niet al te vrolijk op gereageerd en ze wilde ons zo snel mogelijk afkappen. Wat ergens ook begrijpelijk is als er echte klanten in de wacht staan. Wel bleef de vrouw zeer vriendelijk.
Toen we even later terug belden, en deze keer toevallig wel snel aan de beurt waren, zeiden we dat we een klant waren met een probleem met de instellingen van de telefoon. We werden meteen netjes door verbonden naar de speciale hulp dienst van Vodafone voor problemen met de telefoon. Hier werden we netjes, snel en duidelijk geholpen, zonder dat we ook maar echt klant waren. Wel werd er aan het begin gevraagd wat onze klantnummer was maar met een list hebben we er voor gezorgd dat we deze niet hoefden te geven.
Wanneer we even later nog een keer terug belden met een iets specifieker probleem over een rekening die volgens ons te hoog zou zijn, stonden we nogmaals zeer lang in de wacht en werden we snel afgekapt toen we zeiden dat we geen klantnummer bij de hand hadden.
Overige klantenservice van Vodafone
Verder zijn er buiten bellen ook nog andere manieren om de klantenservice van vodafone te bereiken. 1 zeer belangrijke hiervan is sociale media. En dan met name Facebook. Ook hier hebben we een bericht opgeplaatst met gelijksoortige problemen. Op Facebook werd lekker snel gereageerd maar werd wel vaak door verwezen naar 1 van de winkels van Vodafone of de telefonische klantenservice. Wel werd er op de Facebook pagina goed uitgelegd hoe je problemen met je telefoon kon oplossen. Dit is voor veel mensen toch fijn aangezien telefoons steeds complexer worden en er steeds meer dingen naar je eigen hand omgezet kunnen worden.
Conclusie Vodafone beste mobiele provider?
Om een goede conclusie te trekken moet je natuurlijk alle providers hebben getest. Echter is het wel mogelijk om nu een voorlopige conclusie te trekken. Op basis van onze geteste gegevens kunnen we concluderen dat Vodafone waarschijnlijk niet de beste klantenservice heeft. De wachttijden bij de telefonische klantenservice waren zeer lang. Wel was het personeel vriendelijk.
De Facebook pagina van Vodafone word ook goed bij gehouden en voegt ook een stukje aan de klantenservice toe. Hoewel we toch vaak door verwezen werden naar de winkel van Vodafone of juist de telefonische klantenservice. Een beetje het ‘kastje naar de muur’ effect dus. Er valt nog te bezien hoe de andere providers het er van af brengen en wie zich aan het einde van het jaar de beste mobiele provider 2014 kan noemen.