De beste mobiele providers volgens ervaringen van consumenten zijn KPN, Simyo en T-Mobile. Vooral de klantenservice van deze mobiele providers is zeer goed.
KPN, Simyo en T-Mobile zijn de beste mobiele providers
Uit ervaringen van consumenten blijkt dat KPN, Simyo en T-Mobile de beste mobiele providers zijn. Volgens gedeelde ervaringen is de klantenservice van KPN het beste in vergelijking met de andere mobiele providers. Het nadeel van KPN is dat de mobiele provider in vergelijking met Simyo redelijk prijzig is. T-Mobile biedt een hoge 4G snelheid volgens de ervaringen van de consumenten, dit is uit eerder onderzoek ook gebleken. T-Mobile heeft de hoogste praktische 4G snelheid van alle mobiele providers.
Ervaringen bij een mobiele provider
Veel mensen hebben een bepaalde ervaring bij een mobiele provider, een aantal van deze consumenten besluit de ervaringen online te delen. Hierbij willen zij andere klanten behoeden of aanmoedigen om bij de mobiele provider een abonnement af te sluiten. Veel ervaringen op het internet laten zien dat niet iedereen tevreden is met zijn/haar mobiele provider. Er zijn meer negatieve ervaringen dan positieve ervaringen, consumenten publiceren eerder een negatieve ervaring dan een positieve ervaring. Het is daarom belangrijk je beslissing niet te laten afhangen van de ervaringen, veel mobiele providers proberen de klantenservice te verbeteren en ook de negatieve ervaringen op te lossen.
Beste mobiele providers volgens consumenten
De mobiele providers die de beste ervaringen hebben zijn Simyo, T-Mobile en KPN. Hieronder zijn een aantal van de plus- en verbeterpunten van de mobiele providers.
Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, hierdoor is het netwerk zeer stabiel. Simyo heeft als nadeel dat het niet automatisch 4G bij de goedkope mobiele abonnementen aanbiedt. Simyo rekent € 5,- per maand extra voor een 4G snelheid van 150 Mbit/s. Providers zoals KPN, Vodafone, T-Mobile en Tele2 doen dit wel. De recente grote storing op het T-Mobile netwerk heeft effect gehad op de ervaringen bij de mobiele provider. Toch zijn de ervaringen bij T-Mobile positief.
Veel voorkomende problemen bij mobiele providers
Veel voorkomende problemen bij de mobiele providers zijn administratieve problemen. Afschriften die te hoog zijn en het langdurige traject voordat dit opgelost is zorgen er voor dat veel consumenten een negatieve ervaring krijgen bij de mobiele provider. KPN, Vodafone, T-Mobile, Tele2, Simyo, Ben en Telfort zorgen er ook voor dat problemen actief worden opgelost. Deze mobiele providers hebben een aantal werknemers die klachten op ervaringswebsites opsporen en afhandelen. Hierdoor wordt een groot aantal van de klachten snel opgelost.
Problemen op het netwerk worden ook vaker vermeldt in de ervaringen van klanten. Het is opmerkelijk dat als de klanten overstappen naar een andere provider op hetzelfde netwerk (Bijvoorbeeld van Youfone naar Simyo) dat ze de problemen niet meer ervaren terwijl beide mobiele providers gebruik maken van het KPN netwerk.
De beste mobiele providers zijn KPN, Simyo en T-Mobile
Klanten van KPN, Simyo en T-Mobile zijn het meest tevreden met deze mobiele providers. Uit de ervaringen van de gebruikers blijkt dat vooral de klantenservice bij deze mobiele providers goed is. KPN biedt 24 uur per dag en 7 dagen per week service aan haar klanten. Daarnaast is de kwaliteit van de klantenservice goed bij KPN. Klanten van T-Mobile zijn goed te spreken over de 4G snelheid die de mobiele provider aanbiedt, deze 4G snelheid is de hoogste praktische snelheid van alle mobiele providers. Klanten van Simyo melden dat de prijs en de dekking van de mobiele provider zeer goed is.